მომხმარებლის გზა / მაღალი დონის არქიტექტურა

მომხმარებლის გზა არის ინსტრუმენტი იმ ნაკადების გამოსათვლელად, რომლებსაც მომხმარებლები იყენებენ სერვისის ან აპლიკაციის გამოყენებისას, რომელსაც აქვს ერთი კონკრეტული დავალება. მომხმარებელთა მოგზაურობები და გამოცდილების რუქები აწყდება მომხმარებელთა ნაკადის ონლაინ და ოფლაინ ასპექტებს, რაც უზრუნველყოფს პროცესის უფრო სრულყოფილ ხედვას. როგორც შედეგი, მომხმარებლის მოგზაურობის დიაგრამა ასახავს დიდ მაგიდას. 

ცხრილის სვეტები წარმოადგენს სხვადასხვა ფაზას ან საფეხურს, რომელსაც მომხმარებელი გადის. ეს შეიძლება იყოს უნიკალური ყველა პროექტში, მაგრამ მომხმარებელთა მოგზაურობების უმეტესობა შეიცავს სამ ფაზას: ჩვენი პროდუქტის გამოყენებამდე, დროს და შემდეგ.

მომხმარებლის მოგზაურობები აანალიზებს მოგზაურობის მცირე ნაწილს. მაგალითად, ისინი ყურადღებას ამახვილებენ მხოლოდ იმაზე, რაც ხდება აპლიკაციაში. მაგალითად, რეგისტრაციის პროცესის დროს.



როგორ ვაკეთებთ მომხმარებლის მოგზაურობას

დასაწყისისთვის, ჩვენ განვსაზღვრავთ ორ ან სამ ყველაზე მნიშვნელოვან მიზანს, რომელსაც პროდუქტმა უნდა მიაღწიოს. ყველა მოგზაურობას უნდა ჰქონდეს დავალება, მოტივაცია და კონტექსტი.

ასევე კარგია მოგზაურობის რუკაში ჩასმული გამარტივებული თანაგრძნობის რუკა, რომელიც მიუთითებს, თუ რა ემოციური რეაქცია აქვს მომხმარებელს თითოეულ ნაბიჯზე. ეს ჩვენთვის კარგი მაჩვენებლებია, თუ რომელ პუნქტებს უნდა მივუდგეთ დამატებითი სიფრთხილით ან გავაუმჯობესოთ. ეს ემოციები შეიძლება იყოს სავარაუდო, მაგრამ ასევე შეიძლება დაფუძნებული იყოს მყარ მონაცემებზე, რომლებიც ადრე შევიკრიბეთ ჩვენი პროდუქტის აღმოჩენისა და კვლევის შედეგად.

მომხმარებლის მოგზაურობის შექმნა ჯერ კიდევ ექსპერიმენტული ფაზის ნაწილია. ჩვენ არ ვჩერდებით ერთი იდეით, არამედ ვცდილობთ სხვადასხვა გზებს, ვაწესრიგებთ ნაბიჯებს, ვასრულებთ იდეებს და ვიკვლევთ.

ჩვენ გვინდა ვიპოვოთ მრავალი განსხვავებული ვერსია თითოეული მოგზაურობისთვის, რადგან ზოგჯერ არის შესანიშნავი პირველი იდეები, მაგრამ ხშირად ეს არ არის საუკეთესო გადაწყვეტილებები. ამ მიზეზით, ჩვენ ვქმნით მინიმუმ სამ განსხვავებულ მოგზაურობას თითოეული მიზნისთვის. შემდეგ, როგორც კი რამდენიმე გამოსავალს მივიღებთ, გადავწყვეტთ რომელი იქნება გამარჯვებული.


User stories / მომხმარებლის ამბავი

მომხმარებლის ამბის შექმნა კარგი გზაა დაინტერესებულ მხარეებთან ფუნქციების დასადგენად. რისი მიღწევა გვინდა პროდუქტში, რატომ და როგორი მომხმარებელი. ის გვეხმარება ვიყოთ ფოკუსირებული იმაზე, თუ რა მახასიათებლებზეა საჭირო ფოკუსირება პროდუქტის დიზაინის მოახლოებულ ფაზებზე და შეგვახსენებს, თუ რა შეიძლება გამოიწვიოს „ფუნქციების გაფუჭებამდე“.



 ინფორმაციული არქიტექტურა

ინფორმაციული არქიტექტურის აგება ძირითადად ქმნის ჩვენი დიზაინის სტრუქტურის გეგმას, ჩვენი პირველი მავთულხლართების საფუძველს. IA იქმნება იერარქიისა და ინფორმაციის კატეგორიზაციის შექმნით, რომელიც ჩვენ შევკრიბეთ პროდუქტის დიზაინის პროცესში, რაც იწვევს თანმიმდევრულ, შინაარსობრივ, სანავიგაციო სისტემას. როგორ ვახარისხებთ ჩვენს პროდუქტში არსებულ ფუნქციებს, ფუნქციებს და ხელმისაწვდომ მონაცემებს, მნიშვნელოვნად იმოქმედებს მომხმარებლის გამოცდილებაზე. ჩვენი საუკეთესო განზრახვები ფუნქციებით შეიძლება გაქრეს, თუ მომხმარებლები მათ ვერ იპოვიან. ბარათების დახარისხება შესანიშნავი ტექნიკაა ჩვენი ინფორმაციის არქიტექტურის დასადასტურებლად. ჩვენ შეგვიძლია ამის გაკეთება ქაღალდზე, მაგრამ არის რამდენიმე ონლაინ ინსტრუმენტი, რომელიც ასევე შეიძლება ძალიან სასარგებლო იყოს.