პროდუქტის განსაზღვრა

UX დიზაინის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ეტაპი რეალურად კეთდება მანამ, სანამ პროდუქტის გუნდი რაიმეს შექმნის. სანამ პროდუქტის შექმნას შეძლებთ, უნდა გესმოდეთ მისი არსებობის კონტექსტი. პროდუქტის განსაზღვრის ფაზა ადგენს საფუძველს საბოლოო პროდუქტისთვის. ამ ფაზის განმავლობაში, UX დიზაინერები პროდუქტის ირგვლივ უმაღლეს დონეზე (ძირითადად, პროდუქტის კონცეფცია) ინტერესდებიან დაინტერესებულ მხარეებთან ერთად.


ეს ეტაპი ჩვეულებრივ მოიცავს:

დაინტერესებულ მხარეებთან ინტერვიუები: ძირითადი დაინტერესებული მხარეების გასაუბრება ბიზნეს მიზნების შესახებ ინფორმაციის მოსაპოვებლად.

ღირებულების წინადადების რუქა: ფიქრი პროდუქტის ძირითად ასპექტებზე და ღირებულების წინადადებებზე: რა არის ის, ვინ გამოიყენებს მას და რატომ გამოიყენებს მას. ღირებულების წინადადებები ეხმარება გუნდს და დაინტერესებულ მხარეებს შექმნან კონსენსუსი იმის შესახებ, თუ რა იქნება პროდუქტი და როგორ დააკმაყოფილოს მომხმარებლის და ბიზნესის საჭიროებები.

კონცეფციის ესკიზირება: მომავალი პროდუქტის ადრეული იმიტირების შექმნა (შეიძლება იყოს პროდუქტის არქიტექტურის დაბალი ერთგულების ქაღალდის ესკიზები).

ეს ეტაპი, როგორც წესი, მთავრდება პროექტის საწყისი შეხვედრით. საწყისი შეხვედრა აერთიანებს ყველა ძირითად მოთამაშეს, რათა დაამყაროს სათანადო მოლოდინები როგორც პროდუქტის გუნდისთვის, ასევე დაინტერესებული მხარეებისთვის. იგი მოიცავს პროდუქტის მიზნის მაღალი დონის მონახაზს, გუნდის სტრუქტურას (ვინ შეიმუშავებს და განავითარებს პროდუქტს), კომუნიკაციის არხებს (როგორ იმუშავებენ ისინი ერთად) და დაინტერესებული მხარეების მოლოდინებს (როგორიცაა KPI და როგორ გავზომოთ წარმატება. პროდუქტის).


როდესაც შეირჩევა მომავალი პროდუქტის ყველა სიცოცხლისუნარიანი იდეა, თქვენ უნდა გამოყოთ  მისი განხორციელების ზოგადი მოლოდინების (მოთხოვნების) გარკვეული რაოდენობა. ამოცანაა არა განვითარების ზუსტი სახელმძღვანელოს ჩამოყალიბება, არამედ შემდგომი გუნდის საქმიანობის მიმართულებების განსაზღვრა.

ეს არ არის ხაზოვანი პროცესი და შესაძლებელია ამ ტექნიკის გამოყენება სხვადასხვა თანმიმდევრობით. იდეების ფაზა იწყება მაშინ, როდესაც ჩვენ კარგად გვესმის პროექტის მიზნები და ჩვენ შევამცირეთ ის, რისი გადაჭრაც გვინდა პირველ რიგში.